כיצד מייצרים קוניאק?

קוניאק

קוניאק הוא ברנדי צרפתי. הוא קרוי על שם העיירה הצרפתית קוניאק ואזור גידול היין Charente-Maritime. היין הזה נהדר לאירועים מיוחדים כמו חתונות וימי נישואין ועושה מתנה גדולה. אם אתה מחפש מתנה נהדרת, נסה בקבוק של רוח צרפתית קלאסית. אתה תהיה שמח שעשית.

תהליך הכנת הקוניאק דומה מאוד לעשיית יינות. היין מותסס בכמות קטנה של שמרים, ואסור להשתמש בסוכרים נוספים. יינות עם כמות אלכוהול מינימלית של 9% הם הטובים ביותר לזיקוק. עם זאת, יינות חזקים יותר יכולים להיות מזוקקים ללא כל השקיה למטה. בתי קוניאק גדולים יותר יתווספו למספר מזקקות עצמאיות, הנקראות ”שדרות הקרו”.

בויסי הוא מרכיב נוסף שמשנה את הטעם והריח של קוניאק. להכין סירופ כהה, להרתיח שבבי עץ במים. חומר זה עוזר לאזן את הטאנינים, ומחשיך את צבע המשקה. אבל זה יכול לייצר טעם מריר במקצת. אם אתה רוצה קוניאק טוב יותר, אתה צריך להימנע מזה. יצרני קוניאק רבים משתמשים בתהליך הבויז, שהוא חוקי.

למרות שהתהליך של הכנת קוניאק יכול להיות מסובך מבחינה טכנית, זה יכול להיות כיף. הצעד הראשון ביצירת קוניאק הוא להחליט כמה זמן אתה רוצה שזה יימשך. ככל שתאהב את זה יותר, כך תוכל ליהנות מזה יותר. חשוב לזכור שקוניאק הוא לא ליקר, ותרצה להימנע משתייה אם תוכל. התהליך של התמזגות והזדקנות קוניאק הוא מאוד פשוט אבל דורש מומחיות והרבה טיפול.

מה אתם צריכים לדעת על קוניאק?

הענבים נאספים כשהם מגיעים לבגרות ובדרך כלל מוכנים ללחיצה. הם נשארים בחביות במשך 40 עד 50 שנה בהתאם לאיכות הקוניאק. עיתונות רציפה אנכית אינה מותרת לייצור קוניאק מאז 1936, ולכן התהליך ששימש להכנת הקוניאק השתנה במידה ניכרת. אף ־ על ־ פי שלוחיות שתן פנאומטיות אופקיות נפוצות כיום, חברות קטנות יותר עדיין משתמשות בצלחות סל כדי לרסק ענבים.

קוניאק מיוצר בצרפת מענבים. הענבים נקצרים מאוקטובר עד מרץ. עונת הקציר של הקוניאק מתחילה באוקטובר ומסתיימת בסוף מרץ. קוניאק מיושן שנים רבות בחביות עץ אלון בנוסף לענבים. לאחר שהענבים מגיעים לבגרות, הם מזוקקים. היין מיושן בחביות עץ אלון במשך מספר שנים.

בכרם חייבים לשתול גפנים המסוגלים לגדול באקלים זה כדי ליצור קוניאק. כדי להבטיח איכות גבוהה, הגפנים חייבים להיות מוגנים מפני חרקים ומחלות. גפן חדשה יכולה לקחת עד חמש שנים כדי לייצר ענבי קוניאק מצוינים. לאחר מכן, הענבים נקצרים. אף ־ על ־ פי שמכונת קציר מכנית משמשת לקציר ענבים, רבים מאמינים שקציר ידיים משפר את איכות המשקה.

קוניאק הוא משקה מבוקש מאוד, פופולרי. ממשלת צרפת מגנה על שמו של קוניאק ועל תהליך עשייתו. ייצורו דורש זני ענבים מסוימים והוא מזוקק פעמיים במצלמת סטילס של סיר נחושת. במהלך התהליך, מותר לו להזדקן בחביות עץ אלון במשך שנתיים כדי לפתח את טעם החתימה שלו. ליקב המקומי יש הרבה אפשרויות לקוניאק איכותי.

יש יצרנים שמייצרים מותגים משלהם, אך רובם נדבקים לסוחרים גדולים יותר. הם דבקים בקווים מנחים מחמירים כדי להבטיח שהמוצר הסופי יעמוד בסטנדרטים באיכות גבוהה. אחוזתו של מישל גיליוטו משנת 1744 היא דוגמה אחת. הבית משתמש רק בענבים הטובים ביותר כדי לייצר את eau de vie. הוא ייחודי וטעים בגלל חוזק החבית שלו. זה המשקה המושלם לכל אירוע. זה חייב להיות לכל חגיגה.

קוניאק מיוצר על ידי יינות לבנים מזוקקים כפולים. מיץ הענבים מותס במשך שבועיים עד שלושה, והופך סוכר לאלכוהול. היין הזה מזוקק פעמיים בסיר נחושת סטילס ונחושת צ 'רנטאיס סטילס. זה מייצר רוח ברורה עם 70% אלכוהול תוכן. הרוח היא לאחר מכן בבקבוק. בנוסף לטעמו הייחודי, הוא גם משלים את המזון. אתה צריך לנסות את זה מסודר, או אפילו להגיש אותו עם אוכל.

לחצו כאן עבור מידע נוסף על קוניאק: https://www.eliasi.co.il/productinfo.aspx?prodid=472