עלעלים – מגמה הולכת וגוברת לגינה הביתית

עלעלים

עלים ירוקים אורגניים הם טרנד הולך וגדל לגינה הביתית, ומסיבה טובה. הם מספקים יתרונות בריאותיים רבים עבור הגנן, כמו גם מספר יישומים קולינריים. עלעלים הם הפיתרון המושלם למגוון בעיות גינון נפוצות. לגידול עלעלים, הצעד הראשון הוא הכנת מגשי זרעים, אותם יש למלא בקומפוסט סטרילי ולהצטייד בחורים בבסיס. הניחו את מגשי הזרעים באזור חם, כמו אדן חלון. חשוב להשתמש בקומפוסט זרעים סטרילי, מכיוון שקומפוסט ביתי מכיל זרעי עשבים קיימא ונבגי פטרייה, והם עלולים להוביל לבעיות פטריות ועובש.

מה הם עלעלים?

עלעלים הם קישוט קולינרי חדש יחסית. הם צמחים זעירים, בדומה לפטרוזיליה. למרות שאולי לא חווית אותם במסעדה או אפילו במטבח שלך, יתכן שנתקלת בהם בילדותך. אולי שיחקת עם פסלוני טרקוטה מכוסים בזרעים של עלעלים. או שאולי גידלת זרעי צ 'יה והכנת חיות מחמד צ' יה משלך. ישנם סוגים רבים ושונים של זרעים ירוקים מיקרו, כולל ברוקולי, בצל ועירית.

כדי לגדל עלעלים בבית, תוכלו להתחיל בשתילת כמה זרעים במיכל בגובה 2 עד 4 אינץ'. תיק לגדול עם חורים הוא הטוב ביותר. מפזרים שכבה דקה של אדמה על הזרעים, מכסים אותם בשכבה דקה של אדמה. הזרעים יצטרכו בערך שניים עד שבעה ימי עבודה כדי לנבוט. ברגע שאתה רואה שני סטים של עלים על השתילים שלך, הם מוכנים לקציר.

עלעלים מכילים פי ארבעה עד שש חומרים מזינים של עלים בוגרים. הם מכילים גם מגוון גדול יותר של נוגדי חמצון ופוליפנולים. במחקר אחד, החוקרים מדדו את תכולת נוגדי החמצון והוויטמינים של 25 עלעלים זמינים מסחרית, והשוו אותם למאגר התזונה הלאומי של משרד החקלאות האמריקאי לעלים בוגרים. בין התוצאות, נמצא כי עלעלים מכילים בממוצע פי 40 יותר נוגדי חמצון מאשר עלים בוגרים. אך לא כל המחקרים מדווחים על תוצאות דומות.

מהן דוגמאות של עלעלים?

מהם עלעלים? מדובר בצמחים זעירים הגדלים באופן דומה לגדולים יותר. ההבדלים העיקריים בין צמחים אלה הם גודלם הקטן, טעמם ותכולת התזונה שלהם. להלן כמה דוגמאות לגידולים אלה. חלקם מעובדים מזרעי רזא, בעוד שאחרים גדלים משורשים שנותרו באדמה מקציר קודם. גידול צמחים אלה קל ונותן לך אספקה מתמדת של ירקות טריים למטבח שלך.

לאחר שתילת זרעים, להשקות אותם ביסודיות. יש להשרות כמה זרעים לפני השתילה, בעוד שאחרים לא. חלק מהזרעים צריכים להיות ערפילים קלות במים לפני השתילה, ויש לכסות אותם באינץ ' שמיני של אדמה. הקפד לבדוק את הצמחים כל יום ולערפל אותם לפי הצורך. לאחר שהעלעלים גדלו לגודל של סנטימטר אחד או שניים, תוכלו לקצור אותם.

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של מיקרוגרין הוא חמציץ, בעל טעם לימון. זה דורש ארבעה עד חמישה ימים לנבוט 12 עד 20 ימים לנבוט. סורל גדל לרוב כמיקרוגרין עלים, ובעל מראה דומה לתרד. זהו צמח בר נפוץ ולעתים קרובות מבולבל עם תלתן. אז איך מכינים עלעלים?

למה אתה צריך להשיג עלעלים?

מהם עלעלים? עלעלים הם ירקות זעירים וצעירים הגדלים מזרעים. לירוקים הקטנים האלה יש טעם ומרקם דומים לירקות מלאים, והם טעימים כשמוסיפים אותם לסלטים או לשייקים. זנים רבים פריכים, ומוסיפים קראנץ ' ייחודי למרכיבי הכריך. אחרים רכים ומוסיפים פופ של צבע למנות ביצים. ללא קשר למרקם וטעמם, לעלעלים יתרונות רבים.

תכולת הוויטמין הגבוהה של מיקרוגרין פירושה שהוא מכיל יותר מאותה כמות של ויטמין א ' כמו הזן הבוגר. הם צפופים בחומרים מזינים, מה שהופך אותם למקור מרוכז יותר של ויטמינים ומינרלים מאשר הירק בגודל זהה. ובניגוד לירקות מלאים, יש להם רמות אנרגיה נמוכות יחסית, עם 120 קילוגרם בלבד או 29 קלוריות לכל 100 גרם. בניגוד לעמיתיהם הבוגרים, עלעלים עמוסים בנוגדי חמצון וחומרים מזינים מועילים אחרים.

היתרונות התזונתיים של עלעלים ידועים. הם יכולים לספק חומרים מזינים חיוניים לעיכול בריא ועצמות חזקות. ארוגולה היא דוגמה טובה. ירק עלים זה מכיל יותר נוגדי חמצון, ויטמינים ופיטוכימיקלים מאשר ירקות אחרים, כולל תרד. יש לו תכולת סידן דומה לתרד אך הוא נקי מאוקסלטים. רמות גבוהות של ויטמין ק גם אומר שזה יכול לעזור להפחית את חומציות הקיבה ולטפל כיבים.